Onderhoud en herstellingen

 

Samen dragen we zorg voor je woning. Dit betekent dat soms jij een herstelling moet uitvoeren, soms wij als huisvestingsmaatschappij.

Twijfel je? Verwittig dan zeker onze maatschappij, dan bekijken we samen voor wie het is.

Kijk ook al even op de pagina "Herstellingen" voor meer informatie.

 

Onderhoud en kleine herstellingen

Jij moet de woning onderhouden: hou je woning, het terras, de tuin … netjes. 

Ook sta je in voor kleine herstellingen. Zo vervang je zelf gebroken ruiten, kapotte stopcontacten, lampen, schakelaars, … Als je een slecht toestel gebruikte of de woning slecht onderhield, sta je ook in voor de herstellingen. Voorbeelden zijn: verstopte verluchtingsroosters, kapotte lavabo, slecht gebruik van de verwarmingsketel, …

Is er iets stuk, en kan je het zelf niet herstellen zoals een gebroken ruit? Verwittig ons dan. Vaak kunnen we zorgen dat die problemen verholpen worden tegen een beperkte kost.

Grote herstellingen

Wij zorgen voor herstellingen die moeten gebeuren door slijtage, ouderdom of overmacht. Wij vervangen bijvoorbeeld een raam dat door een onverwachte, hevige hagelbui (overmacht) barst. Ook verborgen gebreken moeten wij herstellen. Als je woning bijvoorbeeld vochtige plekken heeft door een slechte constructie van de afvoerbuizen, dan betalen wij de herstelling.

Hoe werken we concreet?

We geven twee voorbeelden van wie wat moet herstellen en betalen. 

  • De lift in jouw gebouw: jij betaalt voor het onderhoud (inbegrepen in de maandelijkse huurlast), maar wij betalen herstellingen.
  • Jij betaalt voor het onderhoud van je individuele verwarmingsketel. Is er iets kapot, dan betalen wij dit. Tenzij het toestel is kapotgegaan doordat jij het slecht gebruikte of niet liet nakijken zoals dat verplicht is. 

Maak je opzettelijk dingen kapot? Dan betaal je zelf alle kosten. Bovendien vinden we het zeer erg dat je dit doet. We kunnen daarom je huurcontract stopzetten.

 

Onderhoudsfirma voor de CV-ketels 

De Tieltse Bouwmaatschappij ging de samenwerking aan met SIX Bvba uit Izegem. Je kan hen als huurder rechtstreeks contacteren bij defecten aan jouw verwarmingsketel. Dit kan op het nummer: 051/31 20 12.

 

Verplichtingen voor de huurder
Als huurder zijn er ook een aantal onderhoudsverplichtingen voorzien in jouw contract, bijvoorbeeld:

  • druk bijsteken wanneer nodig

  • vervangen van lege batterij

  • herinstellen van de thermostaat

Wanneer je voor dergelijke zaken contact opneemt met de firma SIX zullen zij jou telefonisch bijstaan om dit zelf uit te voeren.


Jaarlijks of twee-jaarlijks onderhoud van je ketel
Six Bvba neemt rechtstreeks met jou contact op om het onderhoud van jouw ketel te plannen.
Bij een gewone centrale verwarmingsinstallatie: om de 2 jaar
Bij een installatie met zonneboiler: elk jaar
Wat wordt niet onderhouden door Six Bvba?

  • aparte warmwaterboilers voor de keuken of badkamer

  • jouw eigen verwarmingstoestellen op elektriciteit of gas

BIj een defect aan je aparte warmwaterboiler in de keuken of badkamer, neem je contact op met de Tieltse Bouwmaatschappij, via het meldingsformulier of telefonisch op het nummer 051/40 95 64.